מועדון הבירה #6: מבשלת BrewDog הסקוטית
BrewDog – הסינדרלה הסקוטית. נרשמה אי עמידה המונית בזמנים וכבר היתה נכונות למפגש גיבורים מצומצם, כאשר לפתע הגיעו המון חברים וותיקים וחדשים, בדיוק לפני השלוק הראשון. היה לכם מזל …
מבשלת ברו דוג הוקמה בשנת 2007 על ידי שני חברי ילדות, מרטין דיקי וג’יימס וואט, בהיותם בני 24. הם לקחו קצת הלוואות, קנו קצת ציוד, בישלו בישולים קטנים ומכרו בעצמם בשווקים מקומיים. מטרתם היתה להדביק אנשים נוספים בתשוקה לבירות קראפט (“בוטיק” בסלנג המקומי). שנה לאחר מכן הם ניגשו לתחרות בירות ברשת הסופרים טסקו וזכו במקום הראשון, השני, השלישי והרביעי. טסקו התלהבו והזמינו מהם 2000 תיבות בשבוע. “ברור, אין בעיה” אמרו השניים, על אף שלא היה להם מושג, איך לעזאזל, הם הולכים לבשל, לבקבק ולפקוק כמות כזו של בקבוקים.ומכאן – כל השאר היסטוריה. השניים הצליחו להגדיל את הייצור פי ארבע, לייצא לשוודיה, יפן ואמריקה ולהפוך למבשלה השניה בגודלה בסקוטלנד כבר בשנה השניה לקיומם.הביקוש הלך וגדל ובשנת 2009 הם הצליחו להכפיל שוב את כמות הייצור ולגייס הון באמצעות מימון המונים על ידי מכירת מניות של המבשלה שלהם און ליין.באותה שנה ה PUNK IPA שלהם הפכה ל IPA הנמכר ביותר בסקנדינביה. חוצמיזה הם גם יישנו בירות על ספינת דייג וניפצו כמויות של בירות תעשייתיות באלות גולף.
שלוש שנים להקמה, שנת 2010 ולמבשלת BrewDog כבר יש 39 עובדים (וכלב כמובן), 1329 בעלי מניות ולראשונה גם בר. הם זוכים במדליית זהב בתחרות הבינלאומית היוקרתית – ה World Beer Cup עבור ה HARDCORE IPA .באותה שנה הם בישלו את THE END OF HISTORY – בירה בעלת 55%% אלכוהול שנארזה בפוחלצים (ראו בתמונות, לא שתינו, שפוט בדיוק נגמר להם…).
בשנת 2011 הם מגייסים שוב , באמצעות גיוס המונים, 2.2 מיליון פאונד ומתחילים לבנות מבשלה חדשה. במבשלה מועסקים כבר 67 עובדים (וכלב) ובירה בעלת 28% אלכוהול נמזגת מברז המותקן בתוך ראש של אייל (יש תמונה).
2012 – זוכים בפרס על היותם החברה הגדלה הכי מהר בסקוטלנד, מקרינים תמונת עירום ענקית שלהם על בית הפרלמנט כדי להדגיש את מהפיכת בירות הקראפט (ראו בתמונות), מייצרים בירה לכבוד האולימפיאדה ומשיקים את בירת ה – DEAD PONY CLUB
2013 – גיוס המונים נוסף מניב 4.25 מיליון פאונד, מקליטים תוכנית טלויזיה בארה”ב BrewDog TV Show, עורכים הלוויה לבירה גנרית במרכז סטוקהולם לכבוד פתיחת הבאר שלהם בעיר ומגלים שנפתח בר ברו-דוג מזוייף בסין.
2014 – פותחים חנות בירות – Bottle Dog, פותחים בארים בברזיל וביפן2015 – מבשלים מגוון של 65 בירות שונות ופוצחים בתוכנית Brew Dog Columbuss – לכיבוש ארה”ב – באתר שלהם כרגע ניתן לרכוש מניות לקראת מימוש המהלך .
אז ..תכלס, מה מכל זה שתינו?! – בבקשה:1. בירה PUNK IPA, אלכוהול – 5.6%, מרירות – 35 IBUU, בירה עמוסה בשני כשות המעניקים לה טעמים ואורמות של אשכולית, אננס וליצ’י. המרירות שלה עדינה והיא היתה אחת מחביבות המועדון.
2. בירה HARDCORE IPA, עטורת הזהב, 9.2% אלכוהול ו -150 IBU ! ובתרגום חופשי מהאתר של ברודוג: “דוחפת לקצה את יכולתנו לספוג כשות”. מזל שהיה לי דף ובו כתוב מה אמור להיות הטעם של כל הבירות שבאו אחר כך. חייבים לטעום, כדי שתוכלו להגיד – עשינו זאת.
3. בירת DEAD PONY CLUB, בעלת 3.8% , דרגת מרירות 25 IBU, בירה בטעמים של למון גראס וליים. אחת מחביבות המועדון.
4. בירת ELVIS JUICE, בירה בטעמים המתובלת בקליפות אשכולית ותפוז, 6.5% אלכוהול שמתחפשים למיץ אשכוליות משגע, דרגת מרירות 40IBU, התחבבה מאוד על המועדון.
5. בירת VEGABOND PALE ALE, כאן כבר יותר מרגישים טעמיי לתת, אבל כמובן מבלי לוותר על טעמים הדריים וטרופיים של הכשות. 4.5%, 55 IBU. הבירה עשויה משעורה אך נטולת גלוטן. את הגלוטן מוציאים אחרי התסיסה. התנהל דיון פילוסופי האם זוהי בירה טעימה או שהיא רק טעימה בהשוואה לבירות אחרות ללא גלוטן ?. האם נרצה לשתות אותה, בלי קשר להיותה נטולת גלוטן? והאם הוצאת הגלוטן אכן פוגמת בטעם שלה? – מה היתה המסקנה??
6. בפחית התארחה אצלנו ה ALBINO SQUID ASSASSIN זוהי IPA המיוצרת עם שיפון, 7.4%, 65 IBU, בירה בעלת טעמים מורכבים של קרמל, קקאו וספייסי. זכתה גם היא לקריאות התפעלות.
זהו , חברים , סיימנו סמוקים ומאושרים ומאוד סקרנים לטעום מותגים נוספים של המבשלה הזו. מתי יהיו ?? במיוחד מחכים פה ל 5AM. נשמח אם תעדכן ותשלח לנו מבצעים .
תודה לרותם מביגנס על האירוח, לכל מי שהגיע, כל מי שניסה להגיע וכל מי שיגיע בעתיד.
לחיים!
ותודה לביגנס על האירוח.